V průběhu měsíce září jsme si zopakovali a připomenuli učivo 7. ročníku. Děti mají stále nedostatky v pamětním počítání ( je možné nenásilnou formou procvičovat násobilku,..), jen obtížně se orientují v geometrii - chybí jim teoretické znalosti tj. definice jednotlivých obrazců a těles, jejich vlastností i vzorců na výpočet veličin jako je obvod, obsah a objem. Velkým problémem v matematice vyšších ročníků je nepřehledné a málo čitelné písmo a velmi nepřesné a nečisté rýsování (až na drobné vyjímky). Přivítala bych pomoc z vaší strany, abyste občas zkontrolovali domácí přípravu (úkoly mají mít žáci zapsané na vnějším okraji sešitu barevnou tužkou) a trvali na používání lenochu, modrých propisovacích tužek, podtrhávání podle pravítka. Pokud máte nějaké konkrétné dotazy k výuce můžete se s dítětem za mnou zastavit v době konzultací nebo po předchozí domluvě kdykoli.

 

Plán na  měsíc říjen

V tomto měsíci se zaměříme na výpočet druhé mocniny a odmocniny. Naučíme se pracovat s matematickými tabulkami. Naším cílem je aplikovat tyto dovednosti na úlohy na výpočet délek stran v pravoúhlém trojúhelníku. Seznámíme se s Pythagorovou větou a s jejím využitím při výpočtech úloh z praktického života.

Pravidelně jednou za  týden si znalosti žáků ověřím kratší písemnou prací. Na konci kapitoly napíšeme delší práci, která bude hodnocena dvojnásobnou známkou. Ve čtvrtletní práci si ověřujeme dlouhodobější paměť. Má větší rozsah a je na celou vyučovací hodinu a hodnocení se provádí třemi známkami.